Den lilla sockerbagaren.....

Usch usch usch, nu har även August den lille stackarn blivit förkyld. Det var väl bara en tidsfråga med tanke på hur förkylda jag och Theo är.
Usch jag blir alldeles nervös, kommer säkert sitta och sova inatt. Han är så rosslig och slemmig.....

Idag är vi trots det hos barnens Mormor o Morfar, då Pappan i huset jobbar och har sen bandymatch.
Kul att man kan skriva och säga "barnens", känns väldigt annorlunda.
Theo leker för fullt med Morfar och jag kan passa på att sitta vid datorn en stund.
Theo är så rolig, han kallar sin Morfar för "den lilla sockerbagaren". Nu när han har vart sjuk så har vi ju inte kunnat träffat just någon, och han har ju frågat efter olika personer. Men vi förklarade då att när vi blir friska så ska vi träffa alla du vill......  Då säger Theo:
-Ja, då kan Jonas och Emma, Birgit och Bosse, Johanna och Mormor och "den lilla sockerbagaren" komma hit.
Helt allvarlig också, annars brukar han se så där lurig ut när han säger det. Men nu var han helt allvarlig. Gud vad jag skrattade!

Idag blir det min Mammas kött och potatis, mmmm alltid lika gött. Sen ska jag slå till på mjölkchokladpannacotta.

Ha en trevlig helg!!



Kommentarer:

1 Jennie G:

skriven

Den lilla sockerbagaren? Hahahaha, jag kiknar av skratt! Han är ju så finurlig Theo :-)

Kommentera här: